sunnuntai 12. heinäkuuta 2009

Yötyöt

Olen tehnyt kohta tasan vuoden yötöitä. Kolmen viikon periodiin mahtuu 10-11 yötä ja kestoltaan ne ovat klo 20.00-07.15. Kyseessä on hoitoala ja töitä tehdään yöllä yksin. Koska minulla on myös päivätyö josta tosin joitakin päiviä olen palkattomalla vapaalla, elämä vaatii todellista organisointia. Päiviin kuuluu myös lasten harrastukset ja niihin kuljetukset, joten se lisää vielä elämän haasteellisuutta. Kaikesta huolimatta tykkään elämästäni todella paljon, enkä sitä ajoittaisesta kovasta väsymyksestä huolimatta haluaisi muuttaa.
Yöllä töissä juon paljon, vähintään puolitoista litraa yössä. Olen huomannut, että ne yöt kun juon hyvin, silmäpussit ovat pienemmät. Lisäksi syödä täytyy säännöllisesti ja väsymyksen yllättäessä menee paljon makeaa. Tuosta karkista johtuen vuoden aikana on tullut kiloja lisää, mikä on minun tapauksessani ihan positiivista.
Öitä on kolmesta viiteen peräkkäin ja ne sisältävät asiakkaiden lisäksi kevyttä siivoustyötä. Olen muutenkin yöeläjä, saatan kotona helposti pompotella hereillä kahteen asti, joten yötyö sopii minulle kuin nenä pähän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti